Friday, February 22, 2013

Taimede ettekasvatamine

Kuna mul ei ole püsililli veel nii palju kogunenud kui tahaks ja tarvis oleks, siis kasvatan veel ka üheaastaseid suvelilli "aukude" täitmiseks. Eelmisel kevadel alustasin petuuniatega, et proovin ja vaatan mis tuleb välja, kui ise neid seemnest ka ette kasvatada. Katse läks positiivselt ning otsustasin ka sel aastal nendega tegeleda. Praeguseks ongi juba petuuniad oma pisikesed lehed mullast välja ajanud ning mõne aja pärast tuleb ette võtta pikeerimine. Erinevalt eelmisest aastast, lisasin sel aastal juurde ka täidisõielise sordi.
Uute katsealustena on mul sel aastal võõrasemad. Varasemalt olen neid ostnud vaid lilleäridest-aedadest. Mulda panin nad samal ajal kui petuuniad. Võõrasema taimed on võrreldes eelnenutega suuremad. Ei tea küll kas neist asja saab, selles mõttes, et taimed praegu küll täitsa kenad, kuid kas nad ka mul õitsema sel aastal minna jõuavad.
Suvelilledest on mu lemmikud kindlasti ka peiulilled. Just eriti sellepärast, et neid on väga lihtne kasvatada ja nad pole väga nõudlikud taimed. Kasvavad peaaegu et vist igas mullas ja tingimustes. Algajale aiapidajale seega ideaalsed. Peiulillede külvamisega on aega veel küllalt, kasvavad ruttu.
Aga lilleaed pole kaugeltki mitte ainus, millega tegelen.Nimelt on mul ka nn "aiamaa" osa, kus asub kasvuhoone ja köögiviljapeenrad. (tomatid, kurgid, porgandid, maitsetaimed, maasikad, herned, oad, sibulad). Köögiviljataimedest on mul toas mulda pistetud  paprika "Trapetz" seemned, mis on samuti oma rohelised ninad juba mullast välja sirutanud.
 
Loomulikult ei saa ka mainimata jätta sibulaid, mis mulda torkasin. Ilusad rohelised juba teised :

No comments:

Post a Comment